2018. április 18., szerda

Top 5 Wednesday #30 - Ideális ajánlások

Csatlakoztam a Top 5 Wednesdayhez, amit Gorkie blogján, az Olvasókörúton fedeztem fel, és nagyon megtetszett a koncepció, így én is belevágtam. 

Ez a rovat hetente jelenik meg és egy Goodreads-es csoportban találhatóak a témák. A csoportot meg tudjátok nézni IDE kattintva.


A héten ideális ajánlások volt a téma. Az olyan összehasonlítások a fülszövegben/borítón más népszerű könyvekkel, amik a vásárlást segítik. Pl.: „tökéletes a HP és a Trónok harca rajongóinak!” Mik lennének a te ideális összehasonlításaid/ajánlásaid, amiktől azonnal megvennél egy könyvet?  




Heti Top 5

5. Sarah J. Maas: A Court of Thorns and Roses – Tüskék és rózsák udvara és George R. R. Martin: Trónok harca
Ez a párosítás azért került az ötödik helyre, mert a Tüskék és rózsák udvara, csak halványan emlékeztet a Trónok harcára (legalábbis a sorozat alapján, a könyvet még nem olvastam). Mindkettőben vannak politikai csatározások, de az ACOTAR sokkal kevésbé kidolgozott, mint a GOT. Utóbbi sokkal véresebb is, a Tüskék és rózsák udvarában, inkább a lelki vonal (kínzás) erős. Ha előbb olvasom a Trónok harcát, szerintem az ACOTAR-t sose veszem kézbe, de mivel fordítva történt, így még kíváncsibb vagyok a GOT-ra.


4. Frank Herbert: A Dűne és Alejandro Jodorowsky – Juan Giménez: Metabárók kasztja 1.
Ebből a párosításból a Metabárókhoz volt szerencsém, A Dűnéből csak az egyik filmváltozatot láttam. De halvány emlékeim szerint a Metabárók kasztja nem kicsit merített belőle. Azt mondjuk nem tudom megítélni, hogy összességében melyik az elborultabb, de az biztos, hogy egyszer tervezem A Dűnét elolvasni, így a Metabárók jó ajánlólevél volt ehhez. Bár még gyúrnom kell ahhoz, hogy nekifogjak a Frank Herbert műhöz, mert nem érzem magam hozzá elég edzetnek, de egyszer sort fogok keríteni rá.


3. Rachel Hawkins: Hex Hall és J.K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Mindkettőben a főhős kívülről csöppen egy "varázslóiskolába", habár előbbinél a hősnő tudja magáról, hogy varázserővel bír. A Hex Hallra azért voltam kíváncsi, mert valahol olvastam, ha tetszett a Harry Potter, ez is fog. Részben bejött, mert tényleg tetszett, az más kérdés, hogy a Harry Potter világa sokkal kidolgozottabb. De a rejtélyek és a nyomozósdi mindkettőben adott.


2. Jennie Melamed: Lányok csöndje és Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
A Lányok csöndje nem volt egy szimpla lányregény, és amit eddig A szolgálólány meséjéről hallottam, az sem egy békés esti mese. Nekem Malamed könyve jó ajánló levél volt ahhoz, hogy egyszer Atwood könyvét is elolvassam.


1. Karin Tidbeck: Amatka és  Jeff VanderMeer: Expedíció
Az Amatka és az Expedíció hangulatilag jobban össze se passzolhatna. Noha előbbit olvastam, a másikból meg csak a filmet láttam, de a kettő ugyanazt az érzést váltotta ki belőlem. Tidbeck könyve jó ajánló levél volt a Vandermeer-féle elvontsághoz.

A többi Top 5 Szerdában résztvevő  magyar blogger bejegyzését megtaláljátok a Molyon a Top 5 Szerda zónában.






----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése