2017. december 20., szerda

Top 5 wednesday #15 - 2017-es kedvenceim



Csatlakoztam a Top 5 Wednesdayhez, amit Gorkie blogján, az Olvasókörúton fedeztem fel, és nagyon megtetszett a koncepció, így én is belevágtam. 

Ez a rovat hetente jelenik meg és egy Goodreads-es csoportban találhatóak a témák. A csoportot meg tudjátok nézni IDE kattintva. 


A heti téma: 2017 TOP 5 könyve. Ezen módosítottam, mert a TOP 10 2017-ben olvasott könyvemmel jövő héten jövök. Ebben a bejegyzésben a legjeimet szedtem össze. Kedvenc könyv, kedvenc könyvsorozat, kedvenc képregény, kedvenc debütáló könyv(ek), kedvenc antológia/novelláskötet.

Boldog karácsonyt mindenkinek!




2017-es kedvenceim

1. Kedvenc könyv

Ian Tregillis: Géplélek
Részlet az értékelésemből: "Ezzel rá is tértünk egy másik pozitívumra, az események ábrázolására. Legyen az egy agyműtét, egy végtag lekaszabolás vagy egy léghajó lezuhanása, mindent olyan aprólékosan, húsba vágóan ábrázol a szerző, hogy számomra öröm volt olvasni. Végre egy könyv, ami nem finomkodik, hanem úgy tárja az olvasó elé a történéseket, ahogy megtörténtek, nem homályosít, nem rejt utalások alá szinte semmit. Ha levágódott ebben a könyvben egy végtag, akkor ott folyt a vér, és az áldozat haláltusája úgy volt leírva, hogy odavágott, ahogy az egész könyv is, de ez nem baj, mert az élet se bán kesztyűs kézzel az emberrel. Ez fantasy létére erősen realisztikussá tette ezt a regényt."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/08/van-lelek-vagy-nincs-lelek-ian.html)


2. Kedvenc könyvsorozat:

Robert Jackson Bennett: Istenek városa 

Részlet az értékeléseimből:

Lépcsők városa: "A világmélyítés mellett említést érdemelnek a karakterek is, akik jól kidolgozottal, mindegyiküknek megvan a maga szerepe a megfelelő helyen és időben. Mindegyikükről annyit tudunk meg, amennyi a történet szempontjából feltétlenül szükséges és ez nagyon jól van így. A történetet áthatja a politikai helyezkedés, a szereplők játszmái mindezt egy olyan városban, amit az Istenek öröksége határoz meg, mindent áthatnak a titkok és rejtélyek, és ahol a lépcsők a semmibe vesznek."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/09/a-rejtelyek-varosa-robert-jackson.html)

Pengék városa: "Ebben a kötetben tovább szélesedik Bennett világa, több minden kiderül az isteneiről, a háború mikéntjeiről, és ezt nem máson keresztül mutatja be, mint az első kötetből kedvenc mellékszereplőmön, Turjin Mulaghesh-sen keresztül, aki ebben a kötetben főszereplővé lép elő. De nem akár milyenné. Már az első könyvnél is kitűnt, hogy amellett, hogy keményvonalas katona tud gondolkodni is, nemcsak pusztítani, és az érzelmi világa is elég gazdag, bár nemigen mutatja ki. Ő nekem a “gondolkodó katona”, bár hogy mennyire értelmes definíció ez azt nem tudom, de az én fejemben így élnek a hozzá hasonló karakterek."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/11/robert-jackson-bennett-pengek-varosa.html)

City of Miracles: "...egy jó lezárást kapunk, a szálak nagy része elvarrásra kerül, a rejtélyek megoldódnak, történik ez a szerzőtől megszokott pörgős cselekménnyel, érdekes és szerethető karakterekkel."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/11/robert-jackson-bennett-city-of-miracles.html)



3. Kedvenc képregény

Sarah Andersen: Puha boldog puffancs

Részlet az értékelésemből: "Először végiglapoztam, hogy lássam, mire számíthatok a kötetben, és rögtön fel is fedeztem a kedvenc képsoromat, amit a Felnőni kiábrándító értékelésénél már megmutattam nektek, A mire költöm a pénzt című kép. Örülök, hogy ebbe belekerült, mert igazi könyvmolykép. Ami még feltűnt, hogy ez a könyv tematikusabb, személyesebb a végén található két összefüggő történet a pulcsi tolvajos és az introvertáltakról szóló különösen."
(teljes: http://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/08/ujabb-mosolyszilank-sarah-andersen-puha.html)


4. Kedvenc debutáló regény(ek)

Nem tudtam választani, ezért ebből kettőt is hozok.

Karin Tidback: Amatka és Bartos Zsuzsa: Alkonyőrzők
Részlet az Amatka értékelésemből:
"“Egy disztópikus vízió, amely meggörbíti maga körül a teret.”
Ez a mondat áll a borítón. A teret ugyan nem tudom, meggörbítette-e, de világomat biztosan. A new weird irányzat a Lépcsők városával lépett be az életembe, de az ehhez képest egy könnyű olvasmánynak mondható, pedig abban a sorozatban is történnek dolgok, nem is kevés. De az Amatkánál éreztem azt, hogy igazán bejön nekem ez az irányzat, és több hasonlót is el akarok olvasni."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/11/karin-tidbeck-amatka.html)

Részlet az Alkonyőrzők értékelésemből: "Bartos Zsuzsa világa egyszerre kegyetlen és esendő, jobb és rosszabb, érzelmekkel teli és érzéketlen, fejlettebb és fejletlenebb. Mindezek együtt alkotják az Alkonyőrzők egyedi ízét, ami egy első könyvtől nagyon jó teljesítmény. A sorokból kirajzolódó világ sokszínűségét ki-ki maga értelmezésében láthatja, ahogy a bekezdés elején felsorolt jellemzőket is maga tapasztalatai szerint értelmezheti. A legnagyobb előnye a könyvnek ugyanis ez: hagyja a szerző, hogy teljesen saját magunk tapasztaljuk meg az eseményeket, nem rágja a szájunkba őket, csak vezet, és pont ezért lesz ez a könyv egy egyedi élmény."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/09/remek-debutalas-bartos-zsuzsa.html)


5. Kedvenc antológia/novelláskötet
Részlet az értékelésemből: "Ted Chiang egy érdekes figura. Nem ír hosszú regényeket vagy regényfolyamokat, hanem novellákat ír, és mégis odafigyelnek az írásaira, mert egy jelenség. Állítom ezt az után, hogy végigolvastam nyolc novelláját, amik alapján egy egyedi felfogású, határozott hangú írót ismerhettem meg. Bár a Chiang jelenség nem ezzel a kötettel kezdődött nálam, hanem az Érkezés című filmmel, ami megismertette velem szerző nevét. Olyan nagy hatása volt rám annak a filmnek, úgy ültem végig, hogy csak ámultam, és tudtam, hogy ebből nekem több kell, amit meg is kaptam a kötettől, mert a varázslat megvolt, noha nem attól a novellától kaptam meg, amitől vártam a film után."
(teljes: https://luthienkonyvvilaga.blogspot.hu/2017/09/a-hit-variacioi-ted-chiang-eleted.html)

Tartsatok velem a következő héten is! :)
________________________________ 
További résztvevők:

Molyon:
@Deszy 

Blogspoton:
Réta
Arwen
Dorka
Gothic Fleur
Judy
Vicky
Wandamaci
Deszy
Dóri
Helie
Hikari
Meeraval_Marnath 

 Nézzetek be hozzájuk is! :)



----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése