2018. február 16., péntek

Top 5 Wednesday #23


Csatlakoztam a Top 5 Wednesdayhez, amit Gorkie blogján, az Olvasókörúton fedeztem fel, és nagyon megtetszett a koncepció, így én is belevágtam. 


Ez a rovat hetente jelenik meg és egy Goodreads-es csoportban találhatóak a témák. A csoportot meg tudjátok nézni IDE kattintva.

A héten egy kissé megvariáltam a témát, a kedvenc nő/nő párosokról szólt volna, mert rájöttem, hogy nincs olvasmányélményem annyi a témában, hogy kitegyen egy bejegyzést, így inkább összeszedtem a kedvenc női kapcsolataimat. Próbáltam kreatív lenni a témát illetően.



Heti Top 5

1. Kedvenc nő/nő pár
Archeth és Ishgrim - Richard Morgan: Hősöknek való vidék trilógia
 

Richard Morgan trilógiája már az előző héten is előjött a férfi/férfi párosok kapcsán, és most is említésre kerül, mivel Ringil mellett a női hős egy leszbikus karakter - a harmadik hetero férfi, így ez egy kivételes könyv LMBT szempontból -, akit nagyon megszerettem a három könyv alatt, főleg a gondolkozását, emberekhez való hozzáállását. Ez utóbbi pozitív voltát az Ishgrimmel való kapcsolata is bizonyítja: a mellé kiutalt rabszolgalányt odaadó szerelemmel szereti, és mindentől óvja. Szerettem őket együtt.


2. Kedvenc női barátság
Judy és Arminia - Raana Raas: Csodaidők sorozat


A két lány a korkülönbség ellenére nagyon szoros barátságot ápol. Ez később a sok fényév távolság dacára is megmarad. Noha vannak zökkenők a kapcsolatukban, de végig barátok maradnak




3. Kedvenc lánytestvéri kapcsolat
Grace és Tippi - Sarah Crossan: Egy


Az övéké a legszebb és legszorosabb testvéri kapcsolat, amiről eddig olvastam. Nem szexuális vonatkozásban, hanem minden más módon, ahogyan egy testvéri kapcsolat csak szoros lehet. Ezzel együtt tragikus sors is az övék.




4. Kedvenc anya-lánya kapcsolat
Winie és Mrs. Langton  - Vivien Holloway: Winie Langton történetek


Folyamatosan mosolyogtam, amikor a közös jeleneteiket olvastam a sorozat eddigi köteteiben. Nagyon dinamikus kapcsolat az övék, intenzív párbeszédekkel.




5. Kedvenc örökbefogadott lány-nevelő anya kapcsolat
Emily és Judy - Raana Raas: Csodaidők sorozat 


Az ő családi viszonyaik kissé bonyolultak, de ezt nem fejteném ki bővebben, mert minden spoiler lenne. A lényeg, hogy van egy csavar az ő kapcsolatukban. Vannak hullámvölgyek és feszültségek közöttük, de ennek ellenére is nagyon szeretem a közös jeleneteiket.


A többi Top 5 Szerdában résztvevő  magyar blogger bejegyzését megtaláljátok a Molyon a Top 5 Szerda zónában.





----

Köszönöm, hogy végigolvastad a bejegyzést! Ha tetszik, amit itt találsz, feliratkozhatsz a blog rendszeres olvasói közé, illetve követhetsz e-mailen is, hogy ne maradj le a további bejegyzésekről. További tartalmakat találhatsz Facebookon, Instagramon és Twitteren is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése